اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| اجرای عملیات شانه‌سازی به طول ۳۰ کیلومتر در جاده تربت حیدریه به نیشابور

رئیس اداره راه تربیت حیدریه گفت: ظرف یک و ماه و نیم آینده عرض شانه خاکی از ۴.۷۵ به ۷ متر و به طول ۳۰ کیلومتر در جاده تربت حیدریه به نیشابور، ارتقا پیدا می‌کند.

فارس من| اجرای عملیات شانه‌سازی به طول ۳۰ کیلومتر در جاده تربت حیدریه به نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جاده نیشابور به تربت حیدریه «محور گلبو» به شدت نیاز به ترمیم دارد که سبب بروز تصادف در این محور و نگرانی از عدم امن بودن جاده شده و چندی پیش با عنوان «کوتاهی اداره راه تربت حیدریه در ترمیم آسفالت جاده‌های منتهی به نیشابور» در سامانه «فارس من» به ثبت رسیده است، برای اطلاع دقیق از این محور و تکمیل جاده موضوع را از رئیس اداره راه تربت حیدریه پیگیری کردیم.

عباس شیر محمدی گفت: جاده نیشابور به تربت حیدریه محور گلبو در هنگ حصار یزدان جاده روستایی بوده که به دلیل کشف معادن بار ترافیکی به وجود آورده است با نصب سرعتگیرها سعی در مهار این بار ترافیکی شد، اما در عمل نتوانست بار ترافیکی را کاهش دهد، ما مجبور به برداشتن آنها شدیم.

رئیس اداره راه تربت حیدریه با اشاره اینکه در بودجه سال ۹۷، ۷۰۰ میلیون اعتبار برای ترمیم این جاده اختصاص داده شده است، ادامه داد: با توجه به اعتبار تخصیص داده شده، قرارداد با پیمانکار بسته شده که در شرایط جوی مناسب بعد از اتمام شانه‌سازی آسفالت جاده روکش شده و جاده به طور کامل ترمیم می‌شود، اگر بتوان برای سال ۹۸ بودجه بیشتری اختصاص داده شود، روکش جاده را تا ۳۰ کیلومتر نیز ادامه می‌دهیم.

وی بیان کرد: عوامل جوی سبب شده تا عملیات تکمیل جاده به کندی پیش رود، با این وجود مرحله شانه‌سازی در حال انجام است، ظرف یک و ماه و نیم آینده عرض شانه خاکی از ۴.۷۵ به ۷ متر و به طول ۳۰ کیلومتر ارتقا پیدا می‌کند.

رئیس اداره راه تربت حیدریه با اشاره به شرایط جوی نامناسب و بارش زیاد در منطقه، تاکید کرد: شرایط جوی نامناسب سبب شده ترمیم جاده به مرحله تکمیل نرسد که در شرایط مناسب و پایدار ظرف دو ماه آینده جاده در دو طرف به طول ۷ کیلومتر روکش می شود.

شیرمحمدی متذکر شد: اگرچه این جاده روستایی بوده و برای مردم است نه برای بهره‌برداری معادن، اما پیگیر این هستیم تا از معادنی که در این محور از جاده استفاده می‌کنند مبلغی از درآمد را به جاده‌ای که در آن تردد می‌کنند، اختصاص دهند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول